Laatst bijgewerkt op: 20-03-2011
			
In februari zijn de laatste verbredingen die als E9         specificatie op de tank zijn aangebracht verwijderd door Matt en         Maik Nielen van Matt Nielen Constructies BV te Boxmeer (www.mattnielen.nl)
Zij hadden al snel een routine waardoor het karwei sneller         geklaard was als verwacht. (zie ook restauratie-update januari         2011).
De stukken pantserstaal die ter bescherming van de         luchtfilters aan de achterzijde van de tank gelast waren (ook         weer een E9 specificatie) zijn door hen verwijderd. De tank         begint nu steeds meer te lijken op het model M4A1 zoals ze in         1944 in Overloon rondgereden hebben.
Met afbraamschijven zijn we de oneffenheden, die ontstaan         zijn als gevolg van het gutsen, aan het wegwerken.  Ook zijn er         al staalplaten gesneden die de diverse gaten/openingen in de         romp en koepel af gaan sluiten. Deze platen zullen binnenkort         vastgelast gaan worden.
De wielsteldelen zijn inmiddels opgehaald door Pieter van de         Elzen uit Mill middels historisch vervoer en Cees Berends van         CEBE Tuinen (www.cebetuinen.nl) te Mill         en naar Vloet Renovatietechniek (www.renovatietechniek.nl)              gebracht.
Het maken van de lampenbeugels voor- en achter is reeds         uitgevoerd. De originele waren aan flarden geschoten.
Voor de maand maart hebben we gepland:
* de verdere afwerking van de wielstellen
* de verdere afwerking van de wielstellen
* het aflassen van de toren en romp
* de voorbereidende werkzaamheden t.b.v. het zandstralen
* de voorbereidende werkzaamheden t.b.v. het zandstralen
Klik op foto's om ze te vergroten.
Foto's februari 2011
					 
				
				 
			



