Font biggerFontEmptyLanguage NetherlandsTaal Engels
Laatst bijgewerkt op: 20-03-2011

 

In februari zijn de laatste verbredingen die als E9 specificatie op de tank zijn aangebracht verwijderd door Matt en Maik Nielen van Matt Nielen Constructies BV te Boxmeer (www.mattnielen.nl)
Zij hadden al snel een routine waardoor het karwei sneller geklaard was als verwacht. (zie ook restauratie-update januari 2011).
De stukken pantserstaal die ter bescherming van de luchtfilters aan de achterzijde van de tank gelast waren (ook weer een E9 specificatie) zijn door hen verwijderd. De tank begint nu steeds meer te lijken op het model M4A1 zoals ze in 1944 in Overloon rondgereden hebben.
Met afbraamschijven zijn we de oneffenheden, die ontstaan zijn als gevolg van het gutsen, aan het wegwerken.  Ook zijn er al staalplaten gesneden die de diverse gaten/openingen in de romp en koepel af gaan sluiten. Deze platen zullen binnenkort vastgelast gaan worden.
 
De wielsteldelen zijn inmiddels opgehaald door Pieter van de Elzen uit Mill middels historisch vervoer en Cees Berends van CEBE Tuinen (www.cebetuinen.nl) te Mill en naar Vloet Renovatietechniek (www.renovatietechniek.nl)   gebracht.
 
Het maken van de lampenbeugels voor- en achter is reeds uitgevoerd. De originele waren aan flarden geschoten.
 
Voor de maand maart hebben we gepland:
* de verdere afwerking van de wielstellen
* het aflassen van de toren en romp
* de voorbereidende werkzaamheden t.b.v. het zandstralen

 

Klik op foto's om ze te vergroten.
Foto's februari 2011